سالی سخت پیش روی مستأجران
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بازار اجاره نشین ها در پایتخت طی سال آینده شرایط سختی را تجربه خواهد کرد. در بازار مسکن هر زمان که معاملات ملک وارد دوران رکود می شود، بدین معناست که به دلیل جهش قیمتی قدرت خرید مسکن کاهش پیدا کرده است؛ به همین دلیل تقاضای مسکن برای تأمین نیاز خود مجبور به انتخاب اجباری و اجاره نشینی خواهد شد. البته ناگفته نماند که با وضعیت فعلی بازار نیز برخی خریداران مسکن در تهران از خرید منصرف نشده اند و به سوی اطراف شهر برای خرید مسکن سوق پیدا کرده اند.

اما غالب متقاضیان مسکن که تا پیش از افزایش ناگهانی قیمت ها در حجم معاملات انجام شده شهر تهران نقش داشتند، حدود یک ماه پس از افزایش نجومی قیمت ها از بازار خرید خارج شدند به همین شاهد رکود حاکم بر بازار مسکن هستیم. با کاهش معاملات ناشی از رکود خرید و فروش، روند رشد قیمت  در بازار مسکن برای مدتی متوقف می شود؛ اما در بازار اجاره مسکن، همواره حجم معاملات به میزان قابل توجه برقرار است، بنابراین اجاره بها نیز طی سال های گذشته رو به افزایش بوده است.

آمار ها نشان می دهد که طی سال های گذشته به رغم آنکه حداقل سالی ۶۰ هزار واحد مسکونی جدید در تهران ساخته شده اما سهم خانوارهایی که با خرید خانه، در آن ساکن شده اند نه تنها افزایش پیدا نکرده که تعداد مالکان از ۵۲ درصد در سال ۹۰ به کمتر از ۴۹ درصد در حال حاضر رسیده است و به دلیل شرایط سخت اقتصادی توان خرید مسکن ندارند و به اجبار اجاره نشین هستند. اگر سازندگان ساختمانی بخشی ازملک های نوساز خود را در ماه های آینده به بازار اجاره تزریق کنند تا با رهن دادن آنها، نقدینگی برای ساخت و سازهای جدید به دست بیاورند در این صورت، اوضاع اجاره نشین ها به نسبت، بهبود پیدا می کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: